fredag 13 mars 2015

God arbetsstämning

Medarbetarsamtal

Under de senaste två månaderna har jag rektorn och jag haft medarbetarsamtal med alla som jobbar på skolan. Medarbetarsamtalet är till för de anställda att få lyfta och diskutera sin arbetssituation, sina arbetsuppgifter och olika utvecklingsmöjligheter. 

Rektor Nina har träffat alla lärare och arbetslagsledare. Jag som biträdande rektor har träffat alla Stödpersoner/Eftisledare och all övrig personal.

Jag märker hur viktigt det är att vi som arbetsplats träffar alla medarbetare och att alla får komma till tals och berätta om hur de upplever sin arbetsplats. För oss i ledningen är det även viktigt att få veta framtidsplanerna för arbetstagarna med tanke på att det snart är dags att planera läsåret 2015/2016.

Jag kan med glädje konstatera att vi har en mycket bra arbetsplats. Många har kommenterat den goda stämningen på skolan, där "allt" är möjligt, där man fokuserar på det positiva och vi har en öppen dialog mellan varandra. Bättre än så kan det knappast blir, men samtidigt finns det alltid saker att förbättra och det är viktigt att vi fortsätter behålla det här goda arbetsklimatet även när skolan växer.

Den här blanketten skickade jag ut och bad arbetstagarna att fylla i inför samtalet. 
Tack alla för givande och trevliga samtal, alla ni bidrar till att vi har en så bra arbetsplats som vi har!

Biträdande rektor Stefan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar